None

Uw webshop moet snel en goed te vinden zijn.

Benieuwd hoe Highbiza hiervoor zorgt?

Vindbaarheid

De vindbaarheid van een website is belangrijk. De zoekresultaten van Google kun je beïnvloeden door goede SEO. SEO betekent Search Engine Optimization en staat voor het verbeteren van een website, met als doel hogere posities te krijgen in organische, onbetaalde zoekresultaten. Naast SEO, bestaat ook SEA (Search Engine Advertising). De advertenties. Des te beter de organische positie van de webshop is, hoe lager de gehanteerde advertentieprijzen van Google zijn. Middels een migratieplan brengen we de huidige stand van zaken van uw webshop in kaart, vergelijken we de huidige webshop met de vernieuwde webshop en houden we continu de prestaties bij.

Meer informatie

Google bepaalt de spelregels voor zoekresultaten


Maar als uw webshop bovenaan staat in de zoekresultaten, blijft deze daar niet altijd staan. Google wijzigt de spelregels namelijk regelmatig. Met goede SEO behoud u uw positie. SEO is een continu proces en behoeft dus onderhoud. Zo blijft u de concurrentie voor en blijft u actueel.

Maar wat houdt SEO nou precies in? SEO betekent Search Engine Optimization en staat voor het verbeteren van een website, met als doel hogere posities te krijgen in organische, onbetaalde zoekresultaten. SEO gaat met name over content en deze kunt u als webshopeigenaar beïnvloeden. Goede content levert dus een hogere positie op bij Googles zoekresultaten. Onderzoek toont aan dat mensen nog steeds meer klikken op organische zoekresultaten. Dus loont het om te investeren in SEO.

Meer weten?

Checklist

  1. Wordt mijn website weergegeven in Google?
  2. Serveer ik inhoud van hoge kwaliteit aan gebruikers?
  3. Wordt mijn lokale bedrijf weergegeven op Google?
  4. Is mijn inhoud snel en gemakkelijk toegankelijk op alle apparaten?
  5. Is mijn website veilig?

Migratieplan

Aan alle klanten van Highbiza bieden we de mogelijkheid om een migratieplan op te stellen. We analyseren dan uw huidige webshop en stellen een plan op voor verbetering. Aan het opstellen van een migratieplan zijn kosten verbonden.
Het migratieplan lichten we hier verder toe.

None

Hoe beter de SEO, hoe goedkoper de SEA


Naast SEO, bestaat ook SEA. Met SEA (Search Engine Advertising) bedoelen we de advertenties. In onderstaande afbeelding ziet u het verschil tussen SEO en SEA in Google.

Highbiza ondersteunt de webshopseigenaar (tegen betaling) bij het creëren van goede content. Wij kennen namelijk de spelregels van Google. Bijkomend voordeel: des te beter de organische positie van uw webshop is, hoe lager de gehanteerde advertentieprijzen van Google zijn. De SEA.

Stand van zaken


Tijdens de eerste fase analyseren we de vitaliteit van de huidige webshop. Zo kijken we naar de titels, laadsnelheid en de metabeschrijvingen. Dit zijn allemaal punten waarop Google de webshop beoordeelt. Kortom: hoe goed houdt de website zich aan de spelregels van Google? We achterhalen op welke manieren we de webshop kunnen verbeteren, met als doel een hogere positie in de zoekresultaten te verwerven.

Vervolgens presenteren we het migratieplan om de webshop te verbeteren. U beslist welke verbeteringen er doorgevoerd moeten worden. Daarna gaan we aan de slag.

Meer informatie
None

Vindbaarheid

Als webshopeigenaar wilt u graag dat mensen uw website kunnen vinden. Highbiza ontwikkelt een webshop zo dat deze goed gevonden wordt. Dit bereiken we door veel aandacht te besteden aan de SEO en SEA.

None

Bovenaan bij Google


Als webshopeigenaar wilt u graag bovenaan de zoekresultaten van Google te komen staan. Dit levert namelijk ‘bezoekers’ en misschien wel klanten op. Als u bijvoorbeeld googelt op ‘televisie kopen’, verschijnen er twee typen zoekresultaten. U ziet advertenties en daaronder vindt u de door Google als best beoordeelde websites. Google bepaalt aan de hand van uw zoekterm welke website het meest relevant is. En rangschikt die relevante websites vervolgens op kwaliteit. Op die manier wordt bepaald welke sites bovenaan komen bij Google. We noemen dit de organische vindbaarheid.

Vergelijken


We laten tijdens de tweede fase zien wat we gemaakt hebben. We vergelijken de oude webshop met de door ons ontwikkelde webshop. Als we beiden tevreden zijn, plaatsen we de webshop ‘live’. Vanaf nu kan iedereen de nieuwe webshop bezoeken.

Een maand na de live-gang controleren we hoe de nieuwe webshop presteert. We bekijken hoeveel mensen er vanaf Google op de webshop gekomen zijn. Zo krijgt u inzicht in de prestaties van de webshop.

Meer informatie
None

Prestaties


Maar u wilt natuurlijk voortdurend inzicht in de prestaties van uw webshop. Highbiza is gecertificeerd Google partner. Het certificaat Google Analytics 4 is in ons bezit. Hierdoor zijn we in staat om webshopanalyses op ieder niveau aan te bieden. Zo gebruiken we Google Analytics om bronverkeer en bezoekersaantallen te achterhalen. Het gaat hier meer om de globale metingen. Met Google Tagmanager gaan we bijvoorbeeld meer de diepte in qua meting. Hoe gedraagt een bezoeker zich op uw webshop? Hiermee kunt u bijvoorbeeld opnames van een bezoeker op uw webshop inzien

Zo zie je waar een bezoeker allemaal op klikt tijdens zijn bezoek aan uw webshop. Dit levert interessante informatie op om uw webshop te verbeteren.

Naast de Google Tracking verzorgen we ook de tracking van social media als Instagram, Facebook en Pinterest.

Alle diensten van Google kunnen we in een account aan elkaar koppelen. Denk aan: Google Tag Manager, Google Adds, Google Analytics en Search Console.